Arvamuslugu nr 1: kinnisvarahoolduse valdkonnas on hetkel ootusärev periood

SOL Baltics OÜ juhatuse liige ja Eesti tegevjuht Priit Sipelgas vastas Äripäeva küsimustele kinnisvarahoolduse olukorra ja väljakutsete kohta. Vastuseid saab lugeda ka 2022. aasta Äripäeva konkurentsiraporti sissejuhatusest, mille tarbeks kinnisvarauudised.ee toimetaja Siim Sultson SOL-i juhatuse liiget intervjueeris.

SOL Baltics OÜ Eesti tegevjuht Priit Sipelgas

Milline on kinnisvarahoolduses tegelik olukord?

Nii nagu paljudes muudes ärivaldkondades, on kinnisvarahoolduse valdkonnas hetkel pigem selline ootusärev periood – kuidas mõjutab eelseisev talv-kevad (majandusolukord, energiahinnad jms) klientide käekäiku, milliseks kujuneb tööjõuturg ja palga surve/ootus, kui suur ja äkiline tõus toimub sisendhindades (tarvikud, tehnika, hügieenitarvikud sh tualettpaber jms)? Tänaseks on paljud sisendhinnad tõusnud sellisel määral, et vajadus teenuste hindu korrigeerida on möödapääsmatu. Teine võimalus (mida mitmed kliendi ka kasutavad) on teha teenuse kontseptsioonides järeleandmisi selliselt, et kulu kliendile ei kasva, küll aga teenusemaht väheneb – siin on oluline mõlema partneri poolne koostöö kompromisslahenduseks. Avalikel hangetel on samuti märgata, et ebamõistlikult madalaid maksumusi pakkuvaid „õnneotsijaid“ jääb iga päevaga vähemaks, ega selline taktika ei ole jätkusuutlik nii ehk naa.

Millised on olnud suurimad väljakutsed kinnisvarahoolduses?

Viimased aastad on peamine väljakutse olnud tööjõud, õigemini selle nappus. Kinnisvarahoolduse valdkond konkureerib töötajaskonna värbamisel kogu teeninduse, kaubanduse ja ka tootmise valdkondadega, siis see on veel ekstra keeruline, kuna pahatihti toimetavad meie valdkonna tööajad väljaspool traditsioonilist tööaega (näiteks hoone koristusel). Samas võib väikese positiivse võimalusena välja tuua osalise tööaja suure osakaalu, soovi korral saab inimene meilt leida paari-kolme tunnist lisatööd päevas või mõnel päeval nädalas. Kindlasti on suureks väljakutseks teenuse maksumuste kalkuleerimine olukorras, kui teenuse ostja soovib osta pikaks ajaks fikseeritud maksumusega „mugavusteenust“. Näiteks teeb seda järjekindla agarusega Riigi Kinnisvara AS, kes oma hangetes ei näe ette mõistlikke hinnakorrigeerimise mehhanisme ja kohustab teenuse pakkujaid garanteerima muuhulgas sisseostetavate kulumaterjalide (nt tualettpaber, kätepaber jms) kulusid – sel aastal on selliste pabertoodete hinnad tänu energia ja toorme hinnatõusule kerkinud ca 45%.

Toome teieni Priit Sipelgase intervjuu vastused kolmes osas. 

Loe kaht järgmist arvamuslugu siit:

Arvamuslugu nr 2.

Arvamuslugu nr 3. 

Loe järgmiseks