Alanud on väljakutseid täis aasta!

2024 oli meie ettevõttele väga teguderohke ja heade tulemustega aasta. Saame täie veendumusega öelda, et SOL Baltics on jätkusuutlik, arenev ja tugeva konkurentsivõimega. Need kolm aspekti annavad töötajatele, omanikule, klientidele ja partneritele hea kindlustunde ning rahulolu, et koostöö SOL-iga ja meie maine turul on väärtuslik.

Fotol: Priit Sipelgas;  Fotograaf: Rasmus Valdmann

Mis meid sel aastal ees ootab?

Jätkame aktiivselt strateegilise fookusega, milleks on KESTLIKKUS.

Meie tegevused ja otsused, misläbi:

  • hoolime keskkonnast ja oleme avatud ning aus organisatsioon;
  • toetame SOL töötajate arengut ja kindlustunnet igapäevaelus;
  • parendame oma äriprotsesse ja rakendame innovaatilisi lahendusi;
  • aitame klientidel ja partneritel oma põhiäris edukas olla.

Tunduvad mõnevõrra kõlavate loosungitena, aga samas, kui me tahame olla KESTLIK (ja seda me tahame), siis kõik meie igapäevased tegevused ja otsused peavad olema ning ongi ajendatud just neist eelpoolt kirjeldatud punktidest.

SOLi väljakutsed majanduse maastikul ehk turul

Kliendiportfell, palgad ja tootlikkus, maksud – need kolm valdkonda on kindlasti SOL Baltics´i selle aasta võtmesõnad ja seda nii Eestis, Lätis ja Leedus.

Kliendiportfelli puhul on meie fookuseks äriklient sh riigihanke kliendid. Siin on meie tugevuseks kompetentsid ja tänase kliendiportfelli mitmekesisus. Väärt kompetentsi ja parimaid praktikaid oleme aasta-aastalt üha paremini kolme riigi vahel jagamas ning teenindamise korraldamist ühtlustamas. Mul endal on iseäranis hea meel, et üheks kliendisegmendiks, kus me oleme olnud hinnatud partner ja omame suurt kogemust on tootmise valdkond. Selle sektori klientide puhul on teenindamise kontseptsioonid ja know-how väga kriitilise tähtsusega ning kliendid väärtustavad partneri poolt pakutavat kindlustunnet.

Lisaks uute klientide leidmisele on meil selle aasta keskseks teemaks koostöö laiendamine olemasolevate klientidega, mille osas peamise panuse annavad äriüksuste juhid oma tiimidega.

Palgad ja tootlikkus on sõnapaar, mis paratamatult käib meie arenguga ja konkurentsivõimega kogu aeg kaasas. Pole saladus, et kinnisvara korrashoiu valdkonnas on palgatase pigem alla keskmise (seda ennekõike heakorra teenuste suunal). Samas mõjutab alampalga ja keskmise palga kasv meid olulisel määral, sest ühelt poolt on meie pakutavate teenuste puhul suurim kuluartikkel töötasu ja teisalt, soovime oma töötajatele võimalikult head töötasu maksta. SOL-is lähtume töötasude arvestamisel ning maksmisel põhimõttest, et teeme seda ausalt ja õigel ajal. Sooviks, et kõik turuosalised selliselt käituks, aga veel tänagi tuleb sellist ausat ja täpset käitumist pidada tugevuseks ning paraku mitte normiks.

2025. aastal lisandunud erinevad maksud ja suurenenud maksumäärad seavad samuti meile mitmeid väljakutseid, kuidas edukalt ja kestlikult äri ajada. Samas on mõistetav, et väikeseid riike ongi kallis üleval pidada ning vabadus ja turvalisus ei ole tasuta.

Püüame oma tegemistes keskenduda nendele asjadele, mida meie muuta saame (ehk tegevused klientidega, töötajatega, efektiivsusega) ja tehes seda targalt ning oskuslikult, siis olemegi edu saavutanud ja ettevõttele lisaväärtuse loonud.

Maksude puhul saame vaid loota, et riik seda raha võimalikult otstarbekalt ja efektiivselt kasutab.

Priit Sipelgas
Eesti tegevjuht

Loe järgmiseks